Jan 26, 2013

Ahlan Wasahlan 2013

Assalam, hai korang? jumpa lagi, mcm la ada org baca blog aku, huhu, rasanya baru bulan Januari 2013, so x terlambat lagi aku nk welcome2, kih3. Perjalanan hidup aku mula indah sebab aku dah jumpa jalan keluar. And you know! Rasa tenang bangat =)

Kenapa Allah uji kita?
Pernah terfikir x kenapa kita? Bukan org lain? Tu maksudnya Allah sayang kita, kadang2 rasa sedih menjengah hati, Allah bagi mcm2 kat kita, family yg elok agamanya, pendidikan, keperluan, semuanya lebih dari lengkap. Kalau kita dilahirkan di Palestin sana, apakah nasib kita hari ni? Adakah kita mengejar syahid? Atau wat derkk  je?

Allah uji hambaNya berlainan ujian, sebab kekuatan hambaNya lain2. Aku dulu x pernah langsung terfikir di uji gini, tapi bila dah kena uji, dah rasa sakit mcm2, give up! Aku pikir balik apa pernah aku buat? Kenapa Allah uji aku? Allah..sungguh hebat perancanganMu!

Boleh nk dikatakan setiap kali diuji, setiap kali tu aku gagal. Gagal menghunus duri. Sebab asalnya aku bukan gitu. Doa tu benar senjata, jangan lupa doa setiap kali solat, doa tu bukan main ikut hati je. Kena paham, hayati barulah Allah makbulkan! Aku ni kalau boleh malas dah nk fikir benda sama byk kali, tapi kalau Allah x bagi aku fikir benda tu, aku takut makin aku jauh dgn Allah. So aku aku rasa 'benda' tu membantu aku. Bantu aku utk terus mengingati dan mencintai penciptaku.

And 2013! Aku harap kau adalah kemuncak tahun perubahan aku dari zaman jahiliah hingga hidayah, aku harap kau merupakan platform utk aku terus menerus mengangkat diri aku ke darjat lebih tinggi.


Wahai Tuhan pemilik segala cinta, hadirkanlah sesorang yang cintakanMu lebih dari apa pun dan mencintai aku seadanya dengan ikhlas. Ameen Ya Rabb.